Monday, June 30, 2008

Iqa


Sabtu, tanggal 28 Jun 2008 hari yang penuh dengan keberkatan dan ketakwaan dalam menjalani salah satu ibadah sunat Mu'akad. Majlis kenduri Aqiqah anak aku Nur Zuliqa Suraya yang dibuat secara sederhana tetapi meriah dengan tamu yang datang dari kalangan sanak-saudara hinggalah kepada rakan-taulan.

Yang menarik majlis itu, telah disempurnakan dengan sokongan oleh pihak syarikat tempat aku bekerja dan semoga Allah sentiasa memelihara keharmonian serta limpahan rezeki yang berlebihan ke atas seluruh warga Al-Ameen.

Hidangan yang disajikan cukup menyelerakan serta terasa nikmat yang mengembirakan segala tetamu yang hadir. Ucapan syabas kepada katerer yang begitu arif dalam penyediaan menu masakan. Apa yang di ketahui, bukanlah perkara yang mudah untuk menyediakan masakan dari daging kambing. Jika tidak begitu arif untuk mengedalikan, kadang-kala hamis dari bau kambing itu pasti dapat dihidu.

Buat pertama kali majlis kenduri Aqiqah yang dapat disempurnakan dengan begitu baik sekali. Bagi pihak aku sekeluarga berasa syukur kehadrat illahi, semoga apa yang telah dilalui ini akan mendapat keberkatan seisi keluarga suadara islam dan merapatkan lagi hubungan sirraturahim.

No comments: