Thursday, July 31, 2008

Beruk Kelab Darul Ehsan

Tengah layan bosan member aku Mat ajak lawat beruk dekat Kelab Darul Ehsan. Dekat sana memang banyak beruk. Pakat tong-tong beli buah, Aku dengan Mat naik kapcai.

Tiba di sana Mat asingkan buah yang dia nak dengan yang dia nak bagi dekat beruk-beruk sebagai umpan makan. Aku layan tengok kerenah beruk...memang kaki lahap betul diorang ni. Habis pisang kitorang di ragut termasuk lah stok pisang member aku untuk bawak balik. Aku dengan Mat terhenggeh-henggeh nak rampas balik, tapi beruk Mak yea ni lagi terror. Memang licik. Mat frust, baru ingat malam ni nak buat cekodok pisang sambil tengok bola.

Kebetulan ada Apek jual buah dengan pisang lalu dengan motor roda 3, ada percubaan untuk hijack oleh gerombolan beruk-beruk tadi. Mat dengan Aku pantas membantu selamatkan buah Apek tadi, Selamat. Apek tu punya happy, berulang kali cakap Tengkyew. Sebagai balas jasa kitorang berdua Apek tadi offer kitorang buah...kalau nak dia boleh bagi free, Cantek.

belum sempat aku buka mulut Mat pintas "Apek You tolong sama saya cari itu beruk yang ambil buah saya"

huh!

No comments: