Friday, July 25, 2008

Teka-teki tepi padang bola

Masa lepaking kat tepi padang bola Manjalara aku tanya soalan teka-teki kat member aku.

"Zubaid ko nampak tak 6 ekor burung kat lopak air sana?"

"Ha..nampak"

"Kalau aku tembak sekor berapa yang tinggal kat situ?"

"Sekor ler" jawab zubaid pendek

"Ko paham tak soalan aku ni, 6 ekor aku tembak sekor...berapa tinggal?" ulang aku lagi

"Sekor lah" lagi sekali

"apa pasal sekor lak...cuba ko cerita sikit" ishk tension aku

"Iye lah..dah ko tembak sekor...yang lagi 5 terbang lari yang tinggal sekor lah"

"Hrm..aku suka ngan cara ko fikir...lain dari yg aku fikir" Aku menggalah

"Ok..aku lak tanya ko" Zubaid balas balik

"Ada satu ais krim kon dikongsi dengan 3 orang perempuan makan bersama, seorang jilat di atas, sorang lagi gigit dan sorang lagi hisap."

"Sekarang ni antara 3 tu yang mana dah kahwin?" aku terkebil-kebil pikir

"Errr...yang hisap kon lah" jawab aku confident

"
Salah...yang ada cincin kat jari dia lah tanda dah kahwin..tapikan aku suka cara ko fikir lagi advance ek...dasar otak kuning"

Cheh

No comments: