Thursday, July 31, 2008

Tahun 2

Hari baru yang cukup bersemangat. Budak-budak mula masuk alam sekolah. Semua serba-serbi baru, baju baru, seluar baru, tai baru, bag baru dan semuanya lah. Boleh kata sambutan persiapan macam nak sambut hari raya juga lah.

Yang best bila negok anak-anak aku yang bersemangat habis, Sampai tak menyempat-nyempat nak tunggu esok hari. Jadi kelam kabut aku di buatnya pagi tu. Aku pastikan semuanya segak dan kemas dan aku juga mesti kelihatan rapi dan berkeyakinan macam Tom Cruise.

Alhamdullilah selesai urusan anak-anak aku, terus aku ke pejabat. Sesampai jer kat sana ramai betul yang memandang aku. Aku rasa kesegakan dan ketampanan aku persis Brad Pitt dan penuh bersemangat memberi satu aura yang jitu. Aku melemparkan senyuman kepada mereka-mereka yang senyum kat aku dan tak juga yang menjeling kepada ku. Aichewah.

Sibuk sangat mengurus anak aku lupa pulak nak sarapan pagi. Masa kat dalam pantry member aku tegur aku ' ko nape?' mungkin sebab aku lapar sangat dan agak gelojoh makan dan member aku menegur.

Jawab aku senyum 'Aku lupa nak sarapan tadi, lapar sangat'

'Bukan...tu ha...ko pehal pakai tali leher Sek. Ren. Keb Taman Keramat..pastu siap tulis tahun dua lagi.'

Allah...mak!

No comments: