Thursday, July 24, 2008

Piala Malaysia

Malam tadi seronok beb! nonton piala Malaysia dengan ayah aku. Perlawanan yang cukup sengit, dua team bermain dengan cukup semangat. Dalam masa tu aku teringat 27 tahun dahulu semasa aku masih jahil tentang bola sepak, nonton macam ni ler ngan ayah aku.

Masa tu perlawanan bola sepak piala Malaysia kat TV Tobishi ayah. dalam masa nonton tu kadang-kadang aku sibuk dengan benda lain...maklum ler askar mainan aku banyak nak kena susun. Dalam masa tu cuma mendengar jer suara pengacara sukan buat liputan...cuma ada satu perkara jer yang buat aku tiba-tiba berminat dan menumpu perhatian aku penuh jiwa dan raga kat depan TV selepas aku terdengar...

"Ye..sg.pkura..bersedia membuat sepakan sudut" aku perhatikan betul-betul sambil mata aku liar mencari sesuatu di atas padang di dalam TV.

"Itulah penjaga gol sg..pkura berjaya menghalang..." lagi aku fokus "Sg..pkura mendapat satu lagi sepakan percuma" dan kali ni kepala aku betul-betul depan kaca TV.

"Hey!! apa duduk depan TV tu...tak nampak ler" jerit ayah dan aku tak berganjak.

"Tengok apa dekat-dekat tu?" ayah makin tak puas hati

"Jap ler Yah...Fi tengah cari mana kura-kura kat atas padang ni...takde pun"

"Heh!..mana ada kura-kura...dia cakap Singapura lah"

No comments: