Thursday, July 31, 2008

Perompak yang di rompak

Pagi ni aku disuruh ke bank. Banyak pulak cek yang aku kena 'bank in'. Kalau aku tunaikan, mesti boleh beli kapal terbang satu pastu aku nak 'renovate' rumah aku tambah lagi bilik untuk aku sewakan. Heh

Sampai kat bank, tak banyak sangat orang... kalau tak jenuh aku nak menunggu. Rasa macam nak belanja minum jer semua staff Maybank ni. Tak yah ler...bukan diorang sayang aku pun lepas tu.

Masa kat kaunter, aku berangan kalaulah aku keluarkan wang tunai beribu-ribu. Mesti best ni... mesti ada bakal-bakal perompak dan penyamun yang memerhatikan aku. Rasa macam aku nak pekena diorang jer.

Kat bank tadi aku senyap-senyap petik daun-daun kat dalam pasu. Slip cek tadi aku simpan dalam kocek. Aku mula mengira kalau-kalau aku di serang penyagak sengal sure diorang ingat envelope kat aku tu ada duit. Pastu aku kira macamana ler muka diorang bila buka jer envelope tengok-tengok bukan duit.Hahaha baru padan muka diorang. Nak hijack konon.

Sampai office aku rasa nikmat giler, mana taknye panas yang terhangit. Kena lak sejuk air cond huiii...tak reti ler nak citer kat korang. Lepas aku bagi envelope kat boss aku sambung kerja balik. Boleh aku sambung cereka yang aku tangguh pagi tadi.

Belum sempat aku masuk perenggan yang ke dua...The Boss panggil aku. Suara macam Gozilla...gamat. 'Yo yo Boss wussup man' kata aku dalam hati.

Tengok muka The Boss... memang sah iras-iras Pakcik Gozilla dan dia mengaum...'Ni apa kamu bagi saya daun-daun ni. Kamu ingat saya kambing. Mana dia slip cek' herdik gozilla kat aku.

Alamak... macamana ler aku boleh lupa ni. Cheh

No comments: