Thursday, July 31, 2008

Restoran Garuda Nasi Padang

Tengahari tadi singgah Restoran Garuda Nasi Padang dengan bini aku dan member aku Ju. Ramai orang kelaparan kat dalam berebut di buffet line. Sebagai lelaki gentlemen aku suruh diorang ambil nasi dan lauk sambil Aku cop tempat dulu.

Hingar-bingar dalam Restoran, member aku sampai dulu dengan pinggan penuh dengan lauk dan bini aku masih lagi terkuis-kuis dekat tingkat buffet. Dia tanya aku tak ambil nasi. "Nantilah" sambil aku tengok keliling.

"Ju...aku tengok dalam Restoran ni ko orang nombor dua paling lawa." Tersipu-sipu dan kembang-kempis hidung dia menahan dari tersedak sambil mengkerengkot bibir dia mengkuis cili hijau tersangkut di celahan. "Aku tau...bini kau sure nombor satu kan?"

"Taklah...nombor satu semua perempuan dalam ni"

"Budus lah ko"

No comments: