Thursday, July 31, 2008

Multi tasking

Setiap hari aku diantara staff yang paling awal datang ke pejabat. Maklum ler, pekerja cemerlang. Cheh



Belum sempat aku melabuh punggung ku di kerusi empuk, member aku dah menyapa ’ Fie...jom minum kat bawah.’ Aku tanpa sebarang jawapan terus ikut ke restoran mamak.

Tajuk perbualan di meja bersidang, apa lagi selain dari mengumpat boss dan perihal politik. Kalau dah duduk minum dengan penulis dan pengkarya, begitu ler coraknya dalam perbualan kitorang.

Masa selesai minum dan hendak bayar di kaunter, talipon aku berbunyi..’Hello...hai sayang, dah sarapan..bla..bla..bla’ segera aku menghulur duit sambil bercakap di talipon, ’takper...takper...aku bayar’ beritahu member aku kepada aku.

Aku beri isyarat tanda terima kasih dan ’ Ye sayang..nanti i belikan u bla..bla..bla..’ aku bergerak ke meja tadi...’Sayang, nanti i belikan ler...i promise K’ ...sambil aku tercari-cari barang di meja sebelum aku gerak ke pejabat.

’Oii fie...ko cari apa?’ tanya member aku

’Sayangg, jap..jap..hold on’

’Aku cari hand phone aku...ko nampak tak Zam?’ jawap aku selamber.

Laaa??? aku negok member aku terngaga mulut diorang dan aku pun pelik???

Pehalnyeee....Pehal ek diorang cam tu??

ishk!! ishk!!

Baru aku sedar..aku bukan ler seorang multi task.

No comments: