Thursday, July 24, 2008

Jam Bercakap?

Hari minggu lepas aku pusing2 KL dengan kawan aku. Kitorang dah plan lepas tu amik pot kat apartment member di Pandan Indah untuk overnite kat situ jer. Nak balik jauh tu beb rumah aku kat Manjalara Kepong.

Sampai jer kat umah dia dah lewat pagi, pastu dia tunjukan aku bilik. Aku agak tergoda bila tengok ada gong tembaga yang besar di dinding rumah aparment dia.

Aku tanya "Ujang tu benda alah tu buat apa?"

"Owh itu Jam Bercakap" jawab Ujang.

"Aaa??...jam bercakap? pelik bunyi dia

"Kalau ko nak tau try ketuk lah dengan hammer tu" dia menyuruh dan aku dengan bangga ketuk

"Dongggg..."

tiba-tiba di balik dinding aku terdengar...

"Woii..kepala hotak hang takde keje ker memekak memalam buto ni..tak reti bahaso ker dah pukul 3:30 pagi..benggong!!!"

No comments: