Thursday, July 31, 2008

Burger

Semalam… sebelum sampai rumah, aku dan isteri singgah dulu di kedai. Hrmm… buka pula gerai burger yang sebelum ni asyik tutup jer. Maklum lah… kawasan tempat aku sentiasa ada operasi pihak berkuasa Majlis Perbandaran Ampang Jaya. Sebelum aku turun dari kereta, isteri aku dah berpesan.

"Honey, you orderkan I Burger Daging Special dengan Biskut Hup Seng."

"OK" jawab aku spontan sambil keluar dari kereta.

"Burger daging special, biskut hup seng.." Aku berulang-ulang mengigatkan dalam kepala sambil berlalu. Huhh..awek cun lalu depan aku..eh! eh! dosa beb.

"Dik... burger daging special 2" dan aku berlalu terus masuk ke dalam kedai dan sambil tu…

"Burgh huspssheng spil… Hrmm" aku berbisik sambil mencari-cari kepada rak barang di dalam kedai. Datang budak India kepada aku "abang cari apa?" Tanya dia."Burger Hup Seng special" jawab aku ringkas yang dari tadi tak nampak-nampak benda yang aku cari. Aku dengan budak i tu pun sama-sama mencari hinggalah datang tokey kedai yang berbangsa mamak, Kamal Hassan nama dia.

"Abang cari apa?" Tanya dia sambil memberi isyarat kepada pekerjanya berbangsa India "Ambley surey porowek blab bla bla…" Huh… Aku pun tak paham. Tiba-tiba…"Chitt… Deyy Thamby… Pooorah" cakapnya kepada pekerja India tadi.

"Abang… Burger Hup Seng Special mana ada, Biskut Hup Seng ada la" sambil dia mencapai sebungkus biskut Hup Seng yang betul-betul di depan mata kami bertiga.Aduh!…mamai la. Budak India tu pun sama, dua kali lima.

No comments: