Tuesday, July 29, 2008

Kunci Kereta

Ah! lagi 3 minit pukul 6, masa untuk pulang. Aku kemas-kemas barang atas meja berselerak. Maklum ler pekerja rajin macam aku ni sentiasa produktif dah semestinya banyak buku dan fail bersepah.

Dalam masa kurang 2 minit aku selesaikannya. Hebat persis Superhero. Gerak kerja pantas seperti kilat macam Super Flash. Hrmmm?? mana pergi kunci kereta aku ni. Aku terbelek-belek atas meja, bawah meja, dalam laci, dalam kocek dan dalam tandas. Heh

Mana lak perginya kunci kereta aku ni. Aduhai ni mesti tertinggal dalam kereta...ah..habislah, kalau pencuri tau sure senang jer kerja dia curi kereta aku. Aku bergegas turun dari office terus meluru ke parking. Alamak!

Aku dah cakap dah...kereta aku takde dekat parking. Aku rungsing,resah, gabra dan hampir kelam. Terduduk aku kat tepi devider jalan mencangkung sambil tangan aku serkup kepala tanda frust giler. Robik hati ku tak terkata tak kala aku hampir menitis air mata bagaikan terasa ada tangan menyentuh di balakang bahu...

"Boss...kereta sudah lama siap cuci Boss..saiya lam ma juga tunggu Boss tarak turun...kereta sana ada..sudah kasi cantik lagi bersih"

Heh

No comments: